Account Options

Egyszerű és biztonságos módszer a fogyáshoz. Tartós fogyás az egészség jegyében: orvosok tippjei súlycsökkentéshez

Időszakos böjt: biztonságos és hatékony módszer a fogyáshoz Táfelspicc Egy biztonságos és hatékony út a fogyáshoz. Ennek a böjtölésnek a lényege, hogy az evési és a koplalási periódusok váltják egymást.

Milyen fajtái vannak?

egyszerű és biztonságos módszer a fogyáshoz

Az egyik legnépszerűbb a nyolcórás időkorlát. Tehát 8 óra hosszáig szabad enni, a nap maradék 16 órájában pedig nem. Nemcsak a fogyást segíti elő, hanem a belek pihenését is az étkezésmentes órákban. A másik népszerű módszer az es arányú táplálkozás.

egyszerű és biztonságos módszer a fogyáshoz

A hét öt napján normálisan étkezünk, két napig viszont csak kalóriát viszünk be a szervezetünkbe. Szintén lehetővé teszi egyszerű és biztonságos módszer a fogyáshoz test számára a pihenést, csökken a bevitt kalóriamennyiség, elindul a fogyás.

Végül beszélhetünk az evés-stop-evés módszeréről, ami azt jelenti, hogy hetente egy vagy két alkalommal 24 óráig nem veszünk magunkhoz ételt. A kutatások azt is kimutatták, hogy az időszakos böjt nemcsak a testsúlyunkra van pozitív hatással, hanem a koleszterin- és a vércukorszintre is. Ezek a módszerek azonban csak akkor járnak eredménnyel, ha nem kompenzálunk, tehát nem eszünk jóval többet, mint általában. Ugyanakkor bármelyik időszakos böjtölési módszert is választjuk, ugyanazokat az alapelveket ajánlott követni, mint bármelyik egészséges táplálkozás esetén.

Bármelyik időszakos böjtölési módszert is választjuk, ugyanazokat az alapelveket ajánlott követni, mint bármelyik egészséges táplálkozás eseténForrás: Shutterstock Mit ehetünk és mit nem?

A végleges fogyás 4 biztos módszere - Fogyókúra | Femina

Ajánlott minimalizálni a feldolgozott élelmiszerek fogyasztását, több sovány fehérjét, gyümölcsöt és zöldséget enni, illetve fenntartani az egészséges zsírok és szénhidrátok egyensúlyát.

Fontos, hogy lassan együnk, és figyeljünk a testünk jelzéseire, így elkerülhetjük a túlevést. A sovány fehérjék fogyasztásával hosszabb ideig érezzük magunkat jóllakottnak.

egyszerű és biztonságos módszer a fogyáshoz

Ilyenek például a csirkemell, a bab, a borsó, a lencse, a hal, a kagyló, a tofu vagy a sima görög joghurt. A gyümölcs- és zöldségfélék vitaminok, ásványi anyagok, rostok és fito-tápanyagok kiváló forrásai.

egyszerű és biztonságos módszer a fogyáshoz

Ezek hozzájárulhatnak a megfelelő emésztéshez, a bél egészségéhez, a vércukorszint szabályozásához, a gyulladások kezeléséhez és a szervezet általános jólétéhez. Néhány gyümölcs, amelyet az időszakos böjt során bátran lehet fogyasztani: alma, sárgabarack, áfonya, szeder, cseresznye, őszibarack, körte, szilva, narancs, görögdinnye.

Illetve a zöldségek: kelkáposzta, spenót, répa, fejes káposzta, rukkola stb. Mi a legjobb fogyás kiegészítő? azonban olyan élelmiszerek is, amelyeket nem jó fogyasztani időszakos böjt esetén.

Tartózkodjunk a magas kalóriatartalmú ételektől, a cukroktól, a sok sót és zsírt tartalmazó ételektől. Ezektől még éhesebbek lehetünk, és hajlamosak lehetünk túlenni magunkat.

Gyorsabb anyagcsere - Fogyás 7 lépésben, biztonságosan

Nemcsak a fogyókúránkat ássuk alá, de még tápanyagot is alig viszünk a szervezetünkbe. Ha lehet, kerüljük: csipszek, snackek, popcorn, cukorkák, sütemények, gyümölcslevek, cukros gabonafélék, azok az ételek, amelyekben magas a hozzáadottcukor-tartalom.

egyszerű és biztonságos módszer a fogyáshoz

A feldolgozott ételekben és italokban lévő cukor nem tartalmaz tápanyagokat, üres kalóriát jelent. Mivel a cukor szupergyorsan megemésztődik, hamarabb leszünk éhesek. Tehát az időszakos böjtölés nemcsak hatékony fogyókúrás program, de az egészségünkre is pozitív hatással lehet.

A fogyás a leggyakoribb ok, amiért az emberek kipróbálják az időszakos böjtölés módszerétForrás: Shutterstock Hogyan hat a testünkre? Amikor böjtölünk, számos dolog történhet a testben molekuláris szinten.

Tartós fogyás az egészség jegyében: orvosok tippjei súlycsökkentéshez

A szervezet például beállítja a hormonszintet, hozzáférhetővé válik az elraktározott zsír, javul az inzulinérzékenység és a sejtek öngyógyítási folyamata is gyorsabban beindul. A HGH, vagyis a növekedési hormon szintje megugrik, ezáltal beindul a zsírégetés és az izomnövekedés.

Mégis a fogyás a leggyakoribb ok, amiért az emberek kipróbálják az időszakos böjtölés módszerét.

Azáltal, hogy kevesebbet eszünk, kevesebb az összkalória-bevitel. Ezenkívül az időszakos böjt megváltoztatja a hormonszintet a fogyás megkönnyítése érdekében.

Ezek nélkül nem indul be a fogyás! Ahhoz, hogy valóban éltessenek, meg kell felelniük az évmilliók alatt kialakult természetes evolúciós normának.

Az időszakos böjt amellett, hogy csökkenti az inzulin és növeli a növekedési hormon szintjét, növeli a norepinefrin, zsírégető hormon felszabadulását.

Egy másik tanulmány kimutatta, hogy az időszakos böjt kevesebb izomvesztést okoz, mint a folyamatos kalóriakorlátozás bármely más módszere.

Zsírégető kalauz

Az időszakos böjt nem való mindenkinekForrás: Shutterstock Egyszerűbbé teszi az egészséges életmódot Az egészséges táplálkozás egyszerű, de hihetetlenül nehéz fenntartani.

Az egyik fő akadály az egészséges étkezés megtervezése és a folyamatos főzés.

  1. Gyorsabb anyagcsere - Fogyás 7 lépésben, biztonságosan Szerző: Oxygen Medical A plusz kilók gyors leadására elterjedt módszer a hashajtók szedése, amely nemcsak nem hoz hosszútávú eredményt, de még veszélyes is.
  2. Férfi fogyókúra 50 felett

Az időszakos böjt megkönnyítheti a dolgokat, mivel nem kell folyton a konyhában serénykednünk. Kevesebbszer eszünk, tehát kevesebbet kell foglalkoznunk az ételkészítéssel.

Zsírégető kalauz Igazodj el a zsírégető készítmények világában! Mi a legtutibb módszer a fogyáshoz? Melyik a leghatékonyabb, legjobb zsírégető készítmény?

Az időszakos böjt nem való mindenkinek Ha túlsúlyos vagy étkezési rendellenességek állnak fenn, akkor nem szabad böjtölnie anélkül, hogy előbb egy egészségügyi szakemberrel konzultált volna.

Emellett a nőknek is óvatosnak kell lenniük az időszakos böjttel.

Zsírégető kalauz

Nem ajánlott a böjtölés továbbá, ha épp babát tervezünk, ha terhesek vagyunk vagy szoptatunk. Valamint alacsony vérnyomás vagy egyszerű és biztonságos módszer a fogyáshoz esetén, illetve ha gyógyszereket szedünk. A legjobb, hogy a böjt elkezdése előtt mindenképp konzultálunk egy hozzáértő szakemberrel.