Futás fogyás zsírégetés

Futás és zsírégetés, Kilenc tipp ahhoz, hogy miképpen égethet több zsírt futás közben!

Zsírégetéshez elengedhetetlen ugyan a testmozgás, de nem mindegy, hogy milyen minőségben végzed! Mi az oka, ha már a futással sem tudsz tovább fogyni?

Kilenc tipp ahhoz, hogy miképpen égethet több zsírt futás közben!

Mi történik, ha megáll a fogyásod? Még többet kardiózol.

Hatékony zsírégetés futással – Fogyás és futóteljesítmény növelés

Íme 5 indok, hogy miért nem vagy mindig saját magad legjobb edzője! Zsírégetés Valószínűleg nem Te vagy az egyetlen, aki elégedetlenséggel fogadja, hogy súlya csak nem csökken, pedig apait-anyait belead minden edzésen, keményen tartja a diétát, még sincs egy ideje eredmény.

Türelmetlen vagy, éppen ezért rákapcsolsz még jobban. Ha a futás híve vagy, még többet futsz, pedig közel könnyű fogyni, ha elhízott biztos, hogy ez a legjobb megoldás! Már az elején tisztáznunk kell, nem arról van szó, hogy futással nem égetsz zsírt, sőt, kövérré tesz, egy kicsit komplexebb a dolog.

A futás egy kiváló edzésforma, de meg kell értened, hogy miért nem passzol rád még mindig a kedvenc farmerod a napi akár több 10 lerótt km futás és zsírégetés sem.

Zsírégetés futással 1 hiba: Mindig ugyanaz az edzésterved A tested egy nagyszerű gépezet. Ugyanez a helyzet a futással is.

Futás fogyás zsírégetés

Időről-időre ugyanazokat a távokat futod, ugyanazon a terepen, ugyanolyan tempóban. Észreveheted, hogy minden egyes nap könnyebb lesz a megterhelés számodra, hiszen az anyagcseréd kezd hozzászokni, a tested tanul, így egyre kevesebb energiát fog felhasználni ugyanazon gyakorlatkimenetnél.

Ez az oka annak is, hogy a kizárólag futással fogyni vágyók rövid távú sikereket tudhatnak magukénak. A monoton kardióedzés — ahogyan egy 45 perces futás, remek módszer a testsúlycsökkentő programokban, azonban csak rövid távon! Az első futás és zsírégetés hétben azt tapasztalhatod, hogy beindul a fogyásod, súlyod egyre inkább csökken, majd egyszer csak megáll. Annak tudatában, hogy a futás segített abban, hogy idáig is eljuss, egyre jobban rákapcsolsz, mert azt érzed, hogy ezt kell tenned.

A változás mégsem jön, a tested már hozzá is szokott a terheléshez. Ez is azt bizonyítja, hogy a súlyzós edzés miért bizonyul hatásosabbnak diéta idején, mint kizárólag maga a futás. A súlyzók használatával mikroszakadásokat idézel elő az izomzatodban, amelyeket a testednek helyre kell állítania.

Ezért a futás a legjobb, ha fogyni szeretnél

Ehhez pedig energiára van szüksége, ami még több kalória elégetéséhez vezet, akár az edzésre következő nap múlva is. Így talán egyszerűbb elképzelni: egy 30 perces futás és zsírégetés intenzitású laza futással kb. Ezt úgy is elérheted — futás nélkül, hogy napi kalóriával kevesebb viszel be futás és zsírégetés szervezetedbe. Ugyanott vagy a következő sprintre vonatkozó részben kitérünk erre! Súlyzós edzés esetén már más a helyzet.

Ilyenkor is kalóriát égetsz ugyan, de itt már teljesen más az összefüggés az elfogyasztott kalóriák számával. Edzés után a a tested még mindig kalóriát éget, hiszen energiát fordít a regenerálódásra.

Hatékony zsírégetés futással – Fogyás és futóteljesítmény növelés

Láthatod, apró dolog, mégis milyen nagy befolyással van a fogyásod sikerességére a választott edzésforma. A legfontosabb változó az edzésben — beszélhetünk akár futásról, akár edzőtermi gyakorlatokról, az intenzitás!

Ha megnézünk egy átlagember, akár Te vagy én, úgy választunk intenzitást futáshoz, hogy azt hosszú távon tartani tudjuk.

Gondolj csak bele, a futópadon, elliptikus trainer-en, vagy akár szobabiciklin is olyan ütemet és sebességet választasz, hogy azt a kardió teljes időtartama alatt végig tudd vinni.

Lehet bármi a célod, 30 perc kardió, 45 perc, 60 perc, mindig ennek megfelelően futás és zsírégetés intenzitást. Elkezded, megcsinálod, elfáradsz és hazamész.

Hidd el, ez a kitartásodra sokkal nagyobb hatással lesz, mint a zsírégetésre. Fontos, hogy ne futás és zsírégetés edzés időtartamát helyezd előtérbe, sokkal inkább az intenzitást!

Minden egyes futás és zsírégetés összpontosíts arra, hogy feltornázd magad a következő nehézségi szintre. Rövidebb, de intenzívebb edzéssel több zsírt tudsz égetni, mint akár egy órás monoton kardióval. Futás terén egy rövidebb sprint sokkal hatékonyabb, mint egy hosszabb távú kocogás Miért? Mert sprint, azaz intenzív edzés hatására hasonló belső változások mennek végbe a testedben, mintha súlyzós edzést végeznél.

Miután végeztél, a testednek vissza kell állítania az energiakészletét, a tejsav szintjét, ami edzés hatására glükózzá alakult át, valamint vissza kell állítani a vér hormonszintjét is. Megtévesztő lehet, amivel sokkal nagyobb kárt okozhat, mint hasznot.

Nem pontos meghatározás az, hogy az elégetett kalóriák száma leginkább a napi testmozgástól függ. Gondolj csak az alvásra, gondolkodásra, evésre, amelyek mind-mind kalóriafelhasználással járnak, közben mégsem mozogsz. Kalóriát égetsz csak azzal is, hogy életben vagy! Az elégetett kalóriák számát befolyásolja az életviteled, a napi rutinod, a munkád, alapanyagcseréd, stb, és ezek nem a testmozgáson alapulnak. Persze ez nem azt jelenti, hogy nincs szükséged edzésre sem és fogyni fogsz.

Az edzésnek számtalan egészségre gyakorolt hatása van, de az edzés intenzitása, minősége jelentős befolyással van arra, hogy tested pluszban mennyi kalóriát éget el. Egy gép, amire felállsz, nem tudja, hogy Te futás és zsírégetés életmódot folytatsz, mennyire vagy izmos, mennyit mozogsz a nap többi részében, milyen anyagcseréd van.

futás és zsírégetés

Ezért nem bír számottevő jelentéssel, amit a kijelzőn látsz edzés végeztével. Visszatérve a futásra, ezzel a mozgással ugyan kalóriát égetsz, de nem építesz izmot. Minél több izomzat van rajtad, annál gyorsabb az anyagcseréd, és tested annál több kalóriát éget el, akár nyugalmi állapotban is. A hosszabb, alacsonyabb intenzitású edzések épphogy nem izomépítő eredménnyel bírnak, sokkal inkább leépüléshez vezetnek. Egy kirobbanó, intenzív, de mégis rövidebb edzés sokkal inkább fejlesztő hatással van az izomzatodra, így mindenképpen érdemes egy pár sprintet is beiktatni az edzéstervedbe, ha gyorsan fogyni szeretnél!

futás és zsírégetés

Bármennyire is furcsán hangzik, van az az állapot, amikor elérsz odáig, futás és zsírégetés túl sokat női egészségügyi zsírégetők. A mérleg pedig pont amiatt nem mutat kevesebbet, ami a Te célod lenne.

A testmozgás, így a futás is elengedhetetlen része az egészséges életmódodnak. Azonban azt tudnod kell, hogy a testmozgás futás és zsírégetés stressz a szervezeted számára. Egy olyan hatás, ami befolyással van a hormonokra, és a zsírégetés folyamatára egyaránt. Edzés hatására a testedben kortizol hormon szabadul fel. A TV-ben elhangzott állítás ellenére, miszerint a magas kortizolszint rossz, nem pontosan erről van szó. A hangsúly a magas kortizolszint állandóságán van, ami inzulinrezisztenciához vezethet, és a legjobb út ahhoz, hogy mindenféle küzdelem ellenére ne tudj megszabadulni a hasi zsírpárnáidtól.

Tehát, ha állandóan csak eszetlenül futsz, kortizolszinted állandóan magas lesz, testedben egyre több gyulladás alakul ki, lassabb lesz a regenerációd, izomzatod leépül, ellenben a tested zsírt raktároz, és az immunrendszered is gyengülni futás és zsírégetés.

Zsírégetés

Ugyanaz az állapot, mint amikor túl sokat stresszelsz, több órát edzel, és közben nem látod el szervezetedet a megfelelő tápanyagokkal. Így bizony a fogyás is nehezebb lesz!

futás és zsírégetés

Tehát, ne csak a mennyiségre, a minőségre is törekedj! Iktass be az edzéstervedbe rövidebb, de intenzívebb edzésformákat, kombináld a kardiót súlyzós edzéssel, és meglátod, megindul a várva várt fogyás!