Divatdiéták: működnek vagy sem?

Hogyan lehet fogyni az egészséges módon. Kapcsolódó cikkek

Alultápláltságot jelent.

Kapcsolódó bejegyzés

Mindenképp fordulj orvoshoz, hogy feltárd az okokat! A testsúlyod ideális, törekedj a mostani alkatod megőrzésére.

hogyan lehet fogyni az egészséges módon

Fokozottan vagy kitéve az infarktusnak és más betegségeknek. Csökkentened kell a testsúlyodat! Veszélyeztetett kategóriába tartozol, mielőbb fogyókúrába kell kezdened! Az egészséged közvetlen veszélyben van.

A 7 legjobb életmódtanács, amit egy dietetikustól kaphatsz

Azonnal orvos által felügyelt diétába kell kezdened! Ezek ugyan rövid távon képesek sikereket elérni, nem lehet őket hosszú távon egészségesen betartani. A fogyókúra végeztével a többség visszatér pontosan ahhoz az életmódhoz, ami korábban elhízást okozott nála.

Kapcsolat Fogyni szeretnék! De hogyan? Alma diéta, Atkins, léböjt, hogy csak néhányat említsünk. Gyakran azonban azt tapasztaljuk, hogy ezek a diéták nem hatásosak, vagy a gyors fogyás után újabb súlynövekedés történik.

A plusz kilók pedig nagyon gyorsan újra megjelennek, azaz működésbe lép az ördögikör-szerűen hízással-fogyással járó jojó-effektus, míg egyre több és több felesleg épül fel. A rövid távon látványos megoldást kínáló villámdiéták rendszerint visszahízáshoz vezetnek, ezért nem jelentenek jó megoldást a túlsúly ellen.

Így is lehet fogyni?

A tartós, jelentős mennyiségű zsírvesztéshez életmódváltásra van szükség, mely több részből áll. Egészséges étkezés 40 kiló feleslegtől nem egy-két hónap alatt kell megszabadulni. A hosszú távon tartható, normális mértékű fogyás heti fél kiló, de magas túlsúly esetében ez lehet akár hetente maximum egy kilót is. Az életmódváltást kezdetén az étrend megváltoztatása azonban nemcsak a zsírleadást, de általában a vízvesztést is beindítja a szervezetben, így a feleslegesen visszatartott víz leadásával rövid ideig akár heti több kiló fogyást is tapasztalhatsz.

Szüksége van üzemanyagra. A tipikus étrendünk tele van finomított vagy egyszerű szénhidrátokkal, mint például a fehér liszt, rizs, tészták, sütemények és cukros italok. Azonban hiányzik például a rost, amelyből igazán fel tud tankolni a tested, energiát és lendületet nyer anélkül, hogy folyamatosan rágcsálnod kellene valamit. Lássuk, hogy mire is van még valójában szükséged!

Ahhoz, hogy ilyen fokozatos, kontrollált és egészséges módon sikerüljön hogyan lehet fogyni az egészséges módon, egy jól megtervezett étrendre van szükség. Hatékony és jól bevált módszer egy kalórialimitet alkalmazó étrend követése, mely lehetővé teszi a fokozatosságot, sőt, nagyon könnyen személyre szabható.

hogyan lehet fogyni az egészséges módon

Hasonlóképpen jól működik a makrotápanyagok mennyiségének követésede akár az is egy nagyon fontos lépés lehet, ha egészséges, nyers, friss alapanyagokra vagy  több rostot tartalmazó élelmiszerekre váltasz. Ha az étrended betartása mellett rendszeresen azt tapasztalod, hogy farkaséhes vagy, esetleg csak elvétve van székletedakkor az nagyon rossz jel.

hogyan lehet fogyni az egészséges módon

Egy, a jó szokások kialakítását támogató, hosszú távon tartható diéta mellett az anyagcsere pörög, és a vércukorszint is kiegyensúlyozott. Változtass könnyedén életeden a SPAR 30 napos életmódprogramjával! Kezdd el a 30 napos életmódprogramot a SPAR szakértői csapatának segítségével! Edzésprogramok, táplálkozási és sporttanácsok, receptek várnak.

További cikkeink a témában

Töltsd le az ingyenes mobilapplikációt, és csináljuk végig együtt! Promóció A táplálkozási rutin megváltoztatása során vedd figyelembe, hogy egy szokást kialakítani egyéntől függően legalább három hónapba telik.

hogyan lehet fogyni az egészséges módon

Azonban ha egyszerre nagyon soknak tűnik a változás, akkor tervezz előre, és igazodj fokozatosan az általad választott program egyre nagyobb részéhez. A jojózással szemben védelmet biztosít, ha nem éhezel, hiszen az a diéta megszegésére, elhagyására biztat.

Ha az étrendet könnyen tarthatónak, mégis hatásosnak érzed, akkor sokkal kisebb eséllyel térsz majd vissza a korábban elhízást okozó szokásokhoz.

Rendszeres mozgás A jojó-effektus elkerülésében semmi sem segít olyan hatékonyan, mint a rendszeres, terhelő mozgás. A sport ugyanis hozzájárul, hogy a diéta során zsírt adj le, ne izmot. Az edzés során az izmokon mikrorepedések keletkeznek, melyeket a szervezetednek fehérjék felhasználásával regenerálnia kell.

Mennyi az egészséges gyors fogyás mértéke, mely könnyű, biztonságos és végleges? Majdnem mindenki azt szeretné, ha egyik napról a másikra lefogyhatna, de mennyi fogyás az egészséges és reális? A gyors fogyás biztonságos? Mennyi fogyás lehetséges fiziológiailag?

Ezt a folyamatot érzed másnap fájdalmas izomlázként. Ilyenkor a tested folyamatosan több energiát éget, mint alapállapotban, azaz folyamatosan zajlik az utóégés, ami sok-sok kalóriától és ezáltal a plusz kilóktól is segít megszabadulni.