EXTRA AJÁNLÓ

Enni egészségesen. Account Options

Tartalom

    Egészséges dolgokat enni nem ugyanaz, mint egészségesen enni Egészségesen enni majdnem ugyanaz, mint egyészségesnek lenni - hogyan tanulj meg enni egészségesen tested jelzéseire figyelni enni egészségesen más helyett.

    Megosztás Megosztás Facebookon Email Ez a cikk nem az egészséges táplálkozásról szól, hanem arról, hogy mikor vagyunk egészséges kapcsolatban az evéssel. Mindannyian viszonyulunk hozzá valahogy.

    A koronavírus tünetei és kezelése Az ételek társítása során figyelembe kell venni a fehérje- szénhidrát- vitamin- és ásványi anyag tartalmat, a savas és lúgos élelmek arányát és természetesen az ízkomponenseket, ízharmóniát. Mindezt úgy érdemes tennünk, hogy közben ne használjunk túl sokféle alapanyagot és elkerüljük a fermentációs erjedési folyamatokat a gyomorban illetve a felesleges bomlástermékeket a bélrendszerben. Fontos még a napszakhoz, sőt évszakhoz igazított étkezés is.

    Az evés a mindennapjaink, életfenntartásunk megkerülhetetlen része, és jóval több a bevitt energiánál. Lehet örömforrás, közös program, de unaloműzés és állandó bűntudat forrása is. Ahhoz, hogy eldönthesd, pont megfelelő mértékben, esetleg túlságosan vagy akár túl kevéssé foglalkoztat ez a téma, hasznos, ha átgondolod a következőket: Mennyire támaszkodhatsz a tested jelzéseire, amikor éhes vagy?

    fitz madrid fogyás

    Testünk beépített rendszere jelez, ha tápanyagra van szüksége. Fontos, hogy megtanuljunk figyelni ezekre a jelzésekre. Ha naponta négyszer-ötször megéhezel, és hamarosan eszel is, minden rendben.

    könnyen fogyás tippeket

    Ha viszont egész nap éhes vagy, pedig ettél; esetleg délután jössz rá, hogy alig ettél valamit, mégsem érzel éhséget — jobb, ha segítséget kérsz, és beszélsz erről valakivel. Mennyire támaszkodhatsz tested jelzéseire, amikor eleget ettél?

    Tweet Gyakran magunk sem tudjuk pontosan, mit, miért eszünk, de követjük a trendeket, és egyre inkább szeretnénk megérteni, hogy miért jobb a barna tészta, mint enni egészségesen fehér, vagy, hogy jó-e, ha marokszámra esszük a chia magot. Az alapanyag-kínálat igazodik az egészséges táplálkozás iránt egyre növekvő igényekhez, valamint egyre több alternatívát nyújt az ételallergiások számára. A preferenciák egyre jobban az egészséges étkezés irányába mutatnak, ezért a piac is mindinkább a könnyen és gyorsan elkészíthető, friss és jótékony alapanyagokból készült ételek felé mozdul, és már a vendéglátóhelyeken is fontos szempont, hogy ki tudják elégíteni ezeket a fogyasztói igényeket.

    Ugyanilyen fontos, hogy hallgathass a tested jelzéseire akkor is, amikor eleget ettél. Ha ebéd után 10 perccel újra nagyon éhes vagy; ha azért eszel meg valamit, mert valaki a tányérodra halmozta, és megsértődne, ha otthagynád; ha xl súlycsökkentő tasakok éhes vagy, de nem eszel, mert a barátnőid mind fogyókúráznak; vagy azt hiszed, az étteremben illik a tányéron hagyni valamennyi ételt — ez mind annak a jele, hogy nem enni egészségesen saját szükségleteidre figyelsz.

    Mennyit gondolsz az étkezésre? enni egészségesen

    fogyni plexus

    Normális esetben akkor jut eszünkbe az evés, ha kezdünk megéhezni. Néha mindenkivel előfordul, hogy ha szomorúmagányosunatkozik vagy feszült, eszébe jut valamilyen étel, amitől jobban érezné magát. De ha azt vesszük észre, hogy gondolataink egész nap az evés vagy épp annak mellőzése, a diétázás körül járnak; ha sokszor nem is vagyunk éhesek, csak valami vigaszra vagy élményre vágyunk — inkább beszéljünk erről valakivelkérjünk segítséget.

    Sok kérdésre megkapod a választ, csak tovább kell olvasnod. Írhatnánk indokként Nektek statisztikai adatokat, számtalan tudományos kutatási eredményt, hogy miért érdemes egészségesen étkezni, azaz jót és jól enni. De most nem enni egészségesen. Ezek a vizsgálatok elgondolkodtatóak, fontosak, de vajon motivál benneteket annyira, hogy azonnal kést, fakanalat ragadva neki álljatok egészségesen, egészségesebben étkezni mint eddig?

    Mit jelent számodra az evés? Az evés arra való, hogy tápláld magad, törődj magaddal.

    fogyás 17 éves nő

    Jó, ha örömöt okoz, és az is jó, ha közös családi, enni egészségesen programot jelent. Gond viszont, ha állandó problémát jelent, ellenségként, szükséges rosszként gondolunk rá, esetleg szégyelljük, titokban eszünk. Ugyanígy az sem jó, ha az evés a legfőbb vigaszunk, minden örömünk.

    égető fenékzsír

    Mit érzel, ha eltértél valamelyik étkezési elképzelésedtől? Lehet, hogy szeretnél hízni, fogyni, főként egészséges ételeket enni, vagy bizonyos termékeket kerülni — de nem mindig sikerül maradéktalanul követni ezeket a terveket. Jó, ha fontos számodra az egészséged, és tudod, hogy a táplálkozás és a mozgás mennyit számít annak megőrzésében — de legalább ilyen fontos, enni egészségesen bűntudat nélkül tudj rugalmas és elfogadó lenni saját magaddal.

    Neményi Eszter.

    progresszív túlterhelés a fogyás érdekében